Strona g³ówna Forum

Motoryzacyjne >> Daewoo Tico

Pages: 1
majkel79
Junior


Reged: 04/06/2006
Posts: 102
Loc: Tarnów
Nie chce odpalić
      #890446 - 05/04/2008 08:58

Witam, wiem ze podobne tematy były jednak u mnie przypadek jest chyba troszke inny.
Wymieniłem kopułke, palec, przewody, swiece, ustawiłem zawory, i teraz przy tej pogodzie (dezcz, wigloć) nie odpali, ale wystarczy go pchnac troszke i odrazu zaskakuje. Jest jeszcze jeden problem. Gdy np stoje na swiatlach i wcisne gaz to na poczatku tak jakby sie przydławił troszke, to samo gdy jade np 10-20 km/h na wciskam gaz, to przydlawi go czasem raz , czasem pare razy a czasem w ogole. Moze tez cos wspolnego ma to , ze podczs jazdy na paliwie przy 120 wciskam dalej pedal gazu i ... tak jakby odcinal mi zaplon, nie pojedzie szybciej. Na gazie ejst okej. Dodam, ze odpalam na paliwie. Do tej pory nigdy nie bylo z tym problemu.



Gdzie szukac przyczyny ??

Aha, problemy z odpaleniem zaczely sie w sumie po wymianie i tych regulacjach bo wczensiej w sumie tego nie bylo albo nie bylo az tak zle

Edited by majkel79 (05/04/2008 09:20)


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
majkel79
Junior


Reged: 04/06/2006
Posts: 102
Loc: Tarnów
Re: Nie chce odpalić [Re: majkel79]
      #890465 - 05/04/2008 10:58


MYślicie, że może to byc np. wina ustawienia zapłonu ???? w sumie nie byl ustawiany dośc dlugo. A to przerywanie przy wciskaniu pedalu gazu moze wskazywac na to... ale czy to ma wplyw na odpalanie po wilgotnej nocy ?? pomozcie...

Edited by majkel79 (05/04/2008 11:01)


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leszczugd
Kumpel


Reged: 25/05/2006
Posts: 745
Loc: Gdańsk
Re: Nie chce odpalić [Re: majkel79]
      #890484 - 05/04/2008 13:10

> Wymieniłem kopułke, palec, przewody, swiece, ustawiłem zawory, i teraz przy tej pogodzie (dezcz,
> wigloć) nie odpali, ale wystarczy go pchnac troszke i odrazu zaskakuje.
> (...)
> Aha, problemy z odpaleniem zaczely sie w sumie po wymianie i tych regulacjach bo wczensiej w
> sumie tego nie bylo albo nie bylo az tak zle

Skoro problemy zaczęły się po wymianach i regulacjach, to chyba szukanie przyczyny należałoby rozpocząć od tych czynności. Podmień kolejno wymienione elementy na stare i zobacz, jakie będą rezultaty. Problemy z odpalaniem, gdy jest wilgotno, wiążą się zazwyczaj z przewodami WN (może kupiłeś "lipne") lub z nieszczelną kopułką. Nasuwa się jeszcze jedno pytanie - czy jesteś pewien, że prawidłowo ustawiłeś luz zaworowy?

>Jest jeszcze jeden
> problem. Gdy np stoje na swiatlach i wcisne gaz to na poczatku tak jakby sie przydławił
> troszke, to samo gdy jade np 10-20 km/h na wciskam gaz, to przydlawi go czasem raz , czasem
> pare razy a czasem w ogole. Moze tez cos wspolnego ma to , ze podczs jazdy na paliwie przy
> 120 wciskam dalej pedal gazu i ... tak jakby odcinal mi zaplon, nie pojedzie szybciej. Na
> gazie ejst okej. Dodam, ze odpalam na paliwie. Do tej pory nigdy nie bylo z tym problemu.

Problemy opóźnionej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia oraz dławienie się silnika na niskich obrotach przy pracy na noPB w zagazowanych Tico były poruszane - odsyłam do archiwum.
To z tym "odcięciem" przy 120 km/h może być związane także z poruszanym już problemem, ostatnio chyba tu.

--------------------
Leszczu - Tico SXD '98, 122 kkm; LPG założone przy 42 kkm; biały; w moich rękach od maja 2006 i 71 kkm na liczniku


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
wolff
Kolega


Reged: 14/11/2007
Posts: 376
Loc: ZABRZE
Re: Nie chce odpalić [Re: majkel79]
      #890570 - 05/04/2008 20:02

>

> MYślicie, że może to byc np. wina ustawienia zapłonu ???? w sumie nie byl ustawiany dośc dlugo.
> A to przerywanie przy wciskaniu pedalu gazu moze wskazywac na to... ale czy to ma wplyw na
> odpalanie po wilgotnej nocy ?? pomozcie...

Nic nie kombinuj i nie podmieniaj. Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to - zmniejsz przerwę na świecach, zwłaszcza jak je wymieniłeś na nowe, ustaw przerwę na 0,5-6 mm. Jeżeli samochód odpala na "pych" a nie chce na rozruszniku to wniosek jest tylko jeden - za słaby prąd aby wytworzyć wystarczająco mocną iskrę na swiecach, zwłaszcza wkręconych czyli pod ciśnieniem. Świece wykręcone mogą dawać iskrę, po wkręceniu będzie bardzo słaba lub wogóle jej nie będzie.
Powodów może być kilka a w zasadzie 3
1.Słaby akumulator.(niedoładowany przez np. słabe styki lub brak masy pomiędzy silnikiem i karoserią itp)
2.Wypracowany rozrusznik.(pobiera bardzo dużo prądu)
3.Kończąca się cewka zapłonowa.(Daje za niskie napięcie)



--------------------
Tico od 1997 & Citroen Xsara 2,0 HDI Break.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leszczugd
Kumpel


Reged: 25/05/2006
Posts: 745
Loc: Gdańsk
Re: Nie chce odpalić [Re: wolff]
      #890828 - 06/04/2008 18:02

> ustaw przerwę na 0,5-6 mm.

Dlaczego radzisz ustawienie przerwy na dwukrotnie mniejszą wartość niż zalecana przez producenta?

--------------------
Leszczu - Tico SXD '98, 122 kkm; LPG założone przy 42 kkm; biały; w moich rękach od maja 2006 i 71 kkm na liczniku


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
wolff
Kolega


Reged: 14/11/2007
Posts: 376
Loc: ZABRZE
Re: Nie chce odpalić [Re: leszczugd]
      #890883 - 06/04/2008 20:35

> Dlaczego radzisz ustawienie przerwy na dwukrotnie mniejszą wartość niż zalecana przez
> producenta?

1. Jest wtedy potrzebny mniejszy prąd do wytworzenia iskry np nie 30 tyś volt a np 20 - to na wypadek gdyby cewka zapłonowa nie była sprawna na 100%.
2. Przy słabym akumulatorze większość prądu pobiera rozrusznik i mało co zostaje dla cewki która nie jest w stanie wytworzyć odpowiednio wysokiego napięcia.
3. Gdyby przez przypadek pomimo mocnego akumulatora był nawalony rozrusznik (wyjechane tulejki) to pobiera on tyle prądu że nie starcza go dla cewki (napięcie w instalacji umie spaść do 9,5V.



--------------------
Tico od 1997 & Citroen Xsara 2,0 HDI Break.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Sharky
Specjalista :)


Reged: 01/03/2003
Posts: 10538
Loc: Szczecin
Re: Nie chce odpalić [Re: wolff]
      #890904 - 06/04/2008 21:23

> 1. Jest wtedy potrzebny mniejszy prąd do wytworzenia iskry np nie 30 tyś volt a np 20 - to na wypadek gdyby cewka
> zapłonowa nie była sprawna na 100%.....

Autor napisał, cyt. "Aha, problemy z odpaleniem zaczely sie w sumie po wymianie i tych regulacjach bo wczensiej w sumie tego nie bylo albo nie bylo az tak zle".

Czy w takim razie trzeba cudować i szukać nie wiadomo gdzie, czy lepiej skontrolować wymieniane lub regulowane elementy



--------------------


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
majkel79
Junior


Reged: 04/06/2006
Posts: 102
Loc: Tarnów
Re: Nie chce odpalić [Re: Sharky]
      #890912 - 06/04/2008 21:30

Więc tak...

Nie wiem czy to możliwe ale... Problemy z tym odpaleniem to wina gaznika?? Być może to zbieg okolicznosci ale napewno mam problemy z gaznikiem , poniewaz ludzie ktorzy zakladali mi gaz :/ taki patent wymyslili, ze aby przymocowac obudowe filtra powietrza przykrecalo sie go sruba od gory obudowy az do gaznika yle ze zamiast wystajacej sruby byl nagwintowany otwor. Tylze ze ten otwor sie rozlecial i kawalek wpadl dop gaznika, wyciagnalem go, teraz w ogole nie trzyma mi juz naet obroto tylko gasnie ale w sumie dzis odpalil rano odpalil. Tyle ze zobaczymy co sie stanie po wymianie gaznika bo tak czy siak problemy z nim jakies byly, napewno bylbrudny , mam przejechane 178.000 , mieszanki sie nie dalo wyregulowac (urwana linka), itd...

Jak wymienie to dam znac, tyle ze czy to faktycznie mozliwe aby ganik mial wplyw na odpalanie auta rano?


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
majkel79
Junior


Reged: 04/06/2006
Posts: 102
Loc: Tarnów
Udało się :) [Re: majkel79]
      #895850 - 22/04/2008 22:46

Witam

Troche późno ale i jakos czasu nie było

UDało się.

GAźnik wyumieniony na nowy, problem nie tkwił jednak w nim ale ... jak sie okazało w świecach które kupiłem pierwszy raz gdzies indziej i głupi sprzedawca sprzedał mi do TICO ale... te z większą przewą ... nie 0,8 ale 1,1. Świece wymienione i autko pali "od kopa" za pierwszym strzałem nieazne w jaka pogode itd. Nie probowałem go palic jeszzce tylko na agzie, bo boje się, że może byc cos nie tak ale sadze ze ebdzie ok

Ahya, jednak nowy gazniczek to super sprwa, spadlao mi spalanie auta Smiga lepiej i szybciej. co mozna zobaczyc na ...

http://pl.youtube.com/watch?v=QAdVJnDQah0


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
chris2233
Wódz Powhatan


Reged: 22/08/2006
Posts: 8363
Loc: Szczecin
Re: Udało się :) [Re: majkel79]
      #895857 - 22/04/2008 23:03

> Witam
> Troche późno ale i jakos czasu nie było
> UDało się.

Gratuluję

> Ahya, jednak nowy gazniczek to super sprwa, spadlao mi spalanie auta Smiga lepiej i szybciej.

Też się zastanawiam nad wymianą gaźnika na nowy bo jak miałem kaszlaka to palił mi 7-8l/100km, a po wymianie gaźnika na nowy spalanie zmalało do 5-6l/100km . Poza tym mój gaźnik w Tico chyba zaczyna mieć podobne objawy jak poprzedni . Tym razem nie kupię już używanego, tylko nowy bo ceny już dosyć spadły od poprzedniego roku jak kosztował w granicach 400-450zł

> co mozna zobaczyc na ...
> http://pl.youtube.com/watch?v=QAdVJnDQah0

WARIAT



--------------------


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
majkel79
Junior


Reged: 04/06/2006
Posts: 102
Loc: Tarnów
Re: Udało się :) [Re: chris2233]
      #895876 - 23/04/2008 07:13

ja w sumie tak czy inaczej "muysialem" to zrobic, raz ze 178 tys bez czyszczenia,dwa urwana linka od regulacji mieszanki, 3 to nagwintowane gniazdo od mocowania filtra powietrza zlamalo sie i nie dalo sie przymocowac filtra powietrza. Wiec wyjscia nie bylo ale naprawd rpoznica duza. TAk czy siak zaczyszczenie, linke,itd musialbym troche dac wiec lepiej kupic za 400 gaznik,zreszta taki wlansie kupilem na allegro.



Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
wolff
Kolega


Reged: 14/11/2007
Posts: 376
Loc: ZABRZE
Re: Nie chce odpalić [Re: Sharky]
      #895889 - 23/04/2008 08:08

> Autor napisał, cyt. "Aha, problemy z odpaleniem zaczely sie w sumie po wymianie i tych
> regulacjach bo wczensiej w sumie tego nie bylo albo nie bylo az tak zle".
> Czy w takim razie trzeba cudować i szukać nie wiadomo gdzie, czy lepiej skontrolować wymieniane
> lub regulowane elementy


Chciało by się powiedzieć - A nie mówiłem?? (czytaj post na temat usunięcia usterki)
Chcesz mi wmówić że przerwa na świecach jest nieregulowana? Bo tak wychodzi z Twojej wypowiedzi.
Cudowaniem to mógłbym teraz nazwać cały Twój powyższy post.



--------------------
Tico od 1997 & Citroen Xsara 2,0 HDI Break.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
wolff
Kolega


Reged: 14/11/2007
Posts: 376
Loc: ZABRZE
Re: Udało się :) [Re: majkel79]
      #895890 - 23/04/2008 08:14

> Witam
> Troche późno ale i jakos czasu nie było
> UDało się.
> GAźnik wyumieniony na nowy, problem nie tkwił jednak w nim ale ... jak sie okazało w świecach
> które kupiłem pierwszy raz gdzies indziej i głupi sprzedawca sprzedał mi do TICO ale... te
> z większą przewą ... nie 0,8 ale 1,1. Świece wymienione i autko pali "od kopa" za pierwszym
> strzałem nieazne w jaka pogode itd. Nie probowałem go palic jeszzce tylko na agzie, bo boje
> się, że może byc cos nie tak ale sadze ze ebdzie ok
> Ahya, jednak nowy gazniczek to super sprwa, spadlao mi spalanie auta Smiga lepiej i szybciej.
> co mozna zobaczyc na ...
> http://pl.youtube.com/watch?v=QAdVJnDQah0

Ja bym winy za świece nie zwalał na sprzedawcę. Przerwa pomiędzy elektrodami na świecach do Tico powinna być 1,1 mm tylko że to jest max jakie można ustawić i to pod warunkiem stu procentowej sprawności akumulatora i instalacji elektrycznej. Wynny zaistniałej sytuacji był ten kto te świece wkręcił bez zmniejszenia przerwy wiedząc ze autko już ma swoje lata. Powiem tak - dupa nie mechanik.



--------------------
Tico od 1997 & Citroen Xsara 2,0 HDI Break.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
majkel79
Junior


Reged: 04/06/2006
Posts: 102
Loc: Tarnów
Re: Udało się :) [Re: wolff]
      #895905 - 23/04/2008 10:22

Dziwne tylko, ze jak kupowalem zawsze te 0,8 to bylo okej, sprzedal mi 1,1 w innym sklepie i problem. Wymienilem i znow jest okej.

Co do tych 1,1 sa do innego przeznaczenia, spotklalem sie z opinia ze do tych tico zasilanych benzyna olowiowa...


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
misiekpokemon
Przyjaciel


Reged: 02/11/2004
Posts: 2061
Loc: Jaworzno
Re: Udało się :) [Re: chris2233]
      #895909 - 23/04/2008 10:37


> WARIAT

I do tego bez pasów??!!

--------------------



Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leszczugd
Kumpel


Reged: 25/05/2006
Posts: 745
Loc: Gdańsk
Re: Udało się :) [Re: wolff]
      #895935 - 23/04/2008 13:02

> Ja bym winy za świece nie zwalał na sprzedawcę. Przerwa pomiędzy elektrodami na świecach do Tico
> powinna być 1,1 mm tylko że to jest max jakie można ustawić i to pod warunkiem stu
> procentowej sprawności akumulatora i instalacji elektrycznej.

Wolff, mam do Ciebie pytanie - nie z przekory, a z czystej ciekawości.
Dlaczego producent zaleca ustawiać odstęp pomiędzy elektrodami na wartość 1,1 mm, skoro takie ustawienie sprawdza się tylko - jak piszesz - "pod warunkiem stu procentowej sprawności akumulatora i instalacji elektrycznej"? Dlaczego nie radzi ustawiać np. 0,6 mm? Samochód byłby przez to bardziej "bezawaryjny", w sensie odporności na niedomagania układu zapłonowego. Na logikę - jakiś czynnik musi być bardziej korzystny przy większych przerwach między elektrodowych, pytanie tylko - jaki? Nie zmieniają się przypadkiem na niekorzyść jakieś parametry termodynamiczne cyklu pracy silnika?



--------------------
Leszczu - Tico SXD '98, 122 kkm; LPG założone przy 42 kkm; biały; w moich rękach od maja 2006 i 71 kkm na liczniku


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
wolff
Kolega


Reged: 14/11/2007
Posts: 376
Loc: ZABRZE
Re: Udało się :) [Re: leszczugd]
      #895986 - 23/04/2008 15:32

> Wolff, mam do Ciebie pytanie - nie z przekory, a z czystej ciekawości.
> Dlaczego producent zaleca ustawiać odstęp pomiędzy elektrodami na wartość 1,1 mm, skoro takie
> ustawienie sprawdza się tylko - jak piszesz - "pod warunkiem stu procentowej sprawności
> akumulatora i instalacji elektrycznej"? Dlaczego nie radzi ustawiać np. 0,6 mm? Samochód
> byłby przez to bardziej "bezawaryjny", w sensie odporności na niedomagania układu
> zapłonowego. Na logikę - jakiś czynnik musi być bardziej korzystny przy większych przerwach
> między elektrodowych, pytanie tylko - jaki? Nie zmieniają się przypadkiem na niekorzyść
> jakieś parametry termodynamiczne cyklu pracy silnika?

Swieca zapłonowa ma tylko jedno zadanie w silniku - przez przeskok iskry pomiędzy elektrodami doprowadzić do zapłonu mieszanki paliwowo powietrznej.
Wielkość przewy pomiędzy elektrodami jest obliczona tak aby iskra pomiedzy nimi mała odpowiednią siłę do zapłonu mieszanki (optymalnie do zastosowanej cewki zapłonowej) oraz odpowiednio długi czas przeskoku, mierzony oczywiscie w milisekundach.
Siła iskry - można czasem zauważyć że iskra ma różne kolory, przy słabej iskrze kolor jej będzie czerwony, blado żóty lub biały, przy mocnej niebieski. Można też moc iskry poznać po głosie jak wydaje przy przeskoku pomiedzy elektrodami, mocny prawie tak głośny jak strzał z kapiszona a słaba iskra będzie nam wydawał glos przytłumiony, głuch jak klaskanie w dłonie z poduszka powietrzną pomiędzy dłoniami.
Siła iskry jest oczywiscie zalezna od napięcia jakie poda nam cewka zapłowa, jednak zwiększając lub zmiejszając przerwę możemy siłę iskry regulować.
Zwiększając przerwę możemy doprowadzić do momentu aż cewka zapłonowa nie będzie już w stanie podać wyższego napięcia i iskra nie przeskoczy. Natomiast zmniejszając przerwę można jej siłę wzmocnić ale też tylko do pewnej granicy. Gdy przerwa będzie za mała to pomimo optymalnie mocnej iskry nie będzie ona w stanie zapalić mieszanki z powodu zbyt krótkiego czasu jaki potrzebuje na przeskok między elektrodami.
Dlaczego tak sie dzieje można się przekonać robiąc eksperyment - do litrowego słoika wlewamy pół litra benzyny. Następnie powoli zblizamy do powierzchni benzyny w słoiku rozpalonego papierosa - na 100 przeprowadzonych prób benzyna zapali się 99 razy. Zróbmy to samo tylko teraz rozpalonego papierosa wrzućmy z jak największą szybkością do słoika z benzyną. I co sie stanie? Na 100 przeprowadzonych prób 99 razy papieros utopi się w benzynie i jej nie zapali. Taka jest zależność czasu działania temperatury na paliwo jakim jest benzyna. Żażąca się końcówka papierosa musi mieć czas zagrzać opary paliwa wokół siebie do temperatury zapłonu. To samo dotyczy sie iskry - przeskakując pomiędzy elektrodami musi mieć czas na zapłon mieszanki.
Wyżej pisałem też o kolorze i sile iskry. My sprawdzając sprawność świecy zapłonowej zawsze mamy ją wykreconą z silnika czyli nie mamy mozliwości sprawdzić jak się zachowuje iskra w cylindrze pod ciśnieniem 11-13 atm czyli w atmosferze zagęszczonej gdzie ten przeskok jest przez to utrudniony.
Pracując w warsztacie samochodowym miałem możność sprawdzać sprawność świec w urządzeniu ciśnieniowym z wziernikiem i powiem Ci że 80% sprawdzanych świec zapłonowych wpod ciśnieniem powyżej 15 atm nie miała iskry, pomiomo że wcześniej, wykręcona z silnika i podpięta do przewodu WN wydawała się sprawna.
Tak więc producent samochodu (nie świec) zaleca odpowiednią optymalną przerwę dla konkretnej świecy przystosowanej do konkretnej cewki zapłonowej. Producent świec wstępnie ustawia przerwę na świecy pod producenta samochodu przewidując do jakiego silnika ta świeca będzie montowana.
Nie piszę tu nic o wartosciach cieplnych świec i zdolnosci do samooczyszczania bo to nie na ten temat. Mam nadzieję że cokolwiek zrozumiałeś z moich wypocin?



--------------------
Tico od 1997 & Citroen Xsara 2,0 HDI Break.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leoModerator
Porucznik Borewicz


Reged: 23/07/2004
Posts: 8431
Loc: niewielkie...
Re: Udało się :) [Re: wolff]
      #896049 - 23/04/2008 21:29

> Mam nadzieję że cokolwiek
> zrozumiałeś z moich wypocin?

Całkiem przystępne wytłumaczenie.
Nie polecałbym jedynie samodzielnych prób ze słoikiem i benzyną , bo IMO w pewnych warunkach doświadczenie może skończyć się trzecim wariantem - wybuchem oparów benzyny. Jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę szkło słoika... lepiej nie próbujmy.

--------------------
Miałeś PROBLEM?
Opisałeś go na FORUM?
Próbowano Ci POMÓC?
- - - - - - - - - - - - - - - - -
WRÓĆ do swego wątku i napisz o ROZWIĄZANIU - tak pomożesz innym.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leoModerator
Porucznik Borewicz


Reged: 23/07/2004
Posts: 8431
Loc: niewielkie...
Re: Udało się :) [Re: majkel79]
      #896050 - 23/04/2008 21:34

> sprzedawca sprzedał mi do TICO ale... te z większą przewą ... nie 0,8
> ale 1,1. Świece wymienione i autko pali "od kopa" za pierwszym strzałem

Majkel, napiszę wyraźnie to, co przedmówcy nie napisali wprost - przerwę na świecy da się bez problemów wyregulować, do- lub odginając jej zewnętrzną elektrodę i kontrolując przerwę szczelinomierzem. Tak więc jeśli kupiłeś świece o odpowiedniej wartości cieplnej, sam możesz w każdej chwili zmniejszyć lub zwiększyć odstęp między elektrodami. Nie trzeba wydawać kasy na drugi komplet świeczek o innej przerwie.

--------------------
Miałeś PROBLEM?
Opisałeś go na FORUM?
Próbowano Ci POMÓC?
- - - - - - - - - - - - - - - - -
WRÓĆ do swego wątku i napisz o ROZWIĄZANIU - tak pomożesz innym.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
majkel79
Junior


Reged: 04/06/2006
Posts: 102
Loc: Tarnów
Re: Udało się :) [Re: leo]
      #896066 - 23/04/2008 22:03

> Majkel, napiszę wyraźnie to, co przedmówcy nie napisali wprost - przerwę na świecy da się bez
> problemów wyregulować, do- lub odginając jej zewnętrzną elektrodę i kontrolując przerwę
> szczelinomierzem. Tak więc jeśli kupiłeś świece o odpowiedniej wartości cieplnej, sam
> możesz w każdej chwili zmniejszyć lub zwiększyć odstęp między elektrodami. Nie trzeba
> wydawać kasy na drugi komplet świeczek o innej przerwie.

Wiem wiem, ale... i tak te swiecie po jakis 500-800 km wygladaly jak po przebiegu 10.000 km, nie wiem czemu. NO ale kupilem, zalozylem, dalem zarobic komus jeszce raz, mozna powiedziec, ze dalem prace bezrobocie spada, ludzie wracaja z anglii i kazdy ejst zadowolony


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leoModerator
Porucznik Borewicz


Reged: 23/07/2004
Posts: 8431
Loc: niewielkie...
Re: Udało się :) [Re: majkel79]
      #896070 - 23/04/2008 22:21

> Wiem wiem, ale... i tak te swiecie po jakis 500-800 km wygladaly jak po
> przebiegu 10.000 km, nie wiem czemu.

Po czym poznałeś, po tym, że się zabrudziły?
Nie wyrzucaj ich - oczyść szczotką drucianą, potem wyreguluj przerwę (nabądź szczelinomierz, grosze kosztuje ) i zachowaj do następnej wymiany. Z pewnością możesz je po oczyszczeniu i regulacji włożyć jako nowe - taki przebieg to nic dla świec.

> NO ale kupilem, zalozylem, dalem
> zarobic komus jeszce raz, mozna powiedziec, ze dalem prace bezrobocie
> spada, ludzie wracaja z anglii i kazdy ejst zadowolony

Taaa... I szef, i pies szefa, i sąsiad szefa...
Oby więcej obywateli z taką postawą w naszym kraju!

--------------------
Miałeś PROBLEM?
Opisałeś go na FORUM?
Próbowano Ci POMÓC?
- - - - - - - - - - - - - - - - -
WRÓĆ do swego wątku i napisz o ROZWIĄZANIU - tak pomożesz innym.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leszczugd
Kumpel


Reged: 25/05/2006
Posts: 745
Loc: Gdańsk
Re: Udało się :) [Re: wolff]
      #896244 - 24/04/2008 18:44

> Tak więc producent samochodu (nie świec) zaleca odpowiednią optymalną przerwę dla konkretnej
> świecy przystosowanej do konkretnej cewki zapłonowej. Producent świec wstępnie ustawia
> przerwę na świecy pod producenta samochodu przewidując do jakiego silnika ta świeca będzie
> montowana.
> Nie piszę tu nic o wartosciach cieplnych świec i zdolnosci do samooczyszczania bo to nie na ten
> temat. Mam nadzieję że cokolwiek zrozumiałeś z moich wypocin?

Tak, wydaje mi się, że zrozumiałem to co napisałeś. Dziękuję za obszerną odpowiedź, pozwoliła mi (i pewnie nie tylko mi) poukładać sobie myśli na temat funkcji świec. Tylko jednej rzeczy dalej nie ogarniam...
Producent samochodu zaleca optymalną przerwę - w Tico jest to chyba 1,1 mm. Producent świecy ustawia wstępnie przerwę zależnie od silnika, do którego przeznaczona jest świeca - np. Iskra FE55PRS-11 ma odstęp 1,1 mm. Dlaczego 1,1 mm, skoro dla mniejszych wartości silnik zachowuje się lepiej (wg. Twoich zaleceń, potwierdzonych doświadczeniami majkela79)? Czy powinienem to zrozumieć tak, że dla w pełni sprawnego układu zapłonowego lepiej jest ustawić 1,1 mm, a dla niedomagającego lepsza jest mniejsza wartość?



--------------------
Leszczu - Tico SXD '98, 122 kkm; LPG założone przy 42 kkm; biały; w moich rękach od maja 2006 i 71 kkm na liczniku


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Sharky
Specjalista :)


Reged: 01/03/2003
Posts: 10538
Loc: Szczecin
Re: Nie chce odpalić [Re: wolff]
      #896368 - 25/04/2008 09:26

> Chciało by się powiedzieć - A nie mówiłem?? (czytaj post na temat usunięcia usterki)
> Chcesz mi wmówić że przerwa na świecach jest nieregulowana? Bo tak wychodzi z Twojej wypowiedzi.

Czytaj ze zrozumieniem bez dopowiedzeń


> Cudowaniem to mógłbym teraz nazwać cały Twój powyższy post.

Sam zacytowałeś moją wypowiedź:
"... lepiej skontrolować wymieniane lub regulowane elementy"
Czy przypadkiem kontrola wymienionych elementów nie przyniosła spodziewanego rezultatu - stwierdzenia usterki



--------------------


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
wolff
Kolega


Reged: 14/11/2007
Posts: 376
Loc: ZABRZE
Re: Nie chce odpalić [Re: Sharky]
      #896410 - 25/04/2008 13:30

> Czytaj ze zrozumieniem bez dopowiedzeń
> Sam zacytowałeś moją wypowiedź:
> "... lepiej skontrolować wymieniane lub regulowane elementy"
> Czy przypadkiem kontrola wymienionych elementów nie przyniosła spodziewanego rezultatu -
> stwierdzenia usterki

Szarky, albo ja jestem wariat i muszę się iść leczyć albo Ty mi próbujesz wcisnąć dziecko do brzucha.
Moją propozycję aby kolega zmniejszył przerwy na świecach nazwałeś cudowaniem a teraz próbujesz odwracać kota ogonem. OJ BO SIĘ POGNIEWAMY !!



--------------------
Tico od 1997 & Citroen Xsara 2,0 HDI Break.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Sharky
Specjalista :)


Reged: 01/03/2003
Posts: 10538
Loc: Szczecin
Re: Nie chce odpalić [Re: wolff]
      #896527 - 25/04/2008 23:25

> Szarky, albo ja jestem wariat i muszę się iść leczyć albo Ty mi próbujesz wcisnąć dziecko do brzucha.

Albo mi się wydaje, albo jednak nie, ale praktycznie każdą moją wypowiedź musisz skomentować i to najczęściej uszczypliwie.
Rób tak dalej, a moja reakcja będzie podobna


--------------------


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
leoModerator
Porucznik Borewicz


Reged: 23/07/2004
Posts: 8431
Loc: niewielkie...
Re: Nie chce odpalić [Re: wolff]
      #896529 - 25/04/2008 23:26

> Szarky, albo ja jestem wariat i muszę się iść leczyć albo Ty mi próbujesz
> wcisnąć dziecko do brzucha.

Panowie, chyba polubię te Wasze sprzeczki.
Nie ma to jak dysputa fachowców.

Jedno napiszę: PAX VOBISCUM !

--------------------
Miałeś PROBLEM?
Opisałeś go na FORUM?
Próbowano Ci POMÓC?
- - - - - - - - - - - - - - - - -
WRÓĆ do swego wątku i napisz o ROZWIĄZANIU - tak pomożesz innym.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
wolff
Kolega


Reged: 14/11/2007
Posts: 376
Loc: ZABRZE
Re: Nie chce odpalić [Re: Sharky]
      #896606 - 26/04/2008 13:08

> Albo mi się wydaje, albo jednak nie, ale praktycznie każdą moją wypowiedź musisz skomentować i
> to najczęściej uszczypliwie.
> Rób tak dalej, a moja reakcja będzie podobna

Dobrze że mieszkamy na dwóch różnych końcach Polski - możemy sobie swobodnie "nawrzucać" bez jkichkolwiek konsekwencji siniakopodobnych.




--------------------
Tico od 1997 & Citroen Xsara 2,0 HDI Break.


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Sharky
Specjalista :)


Reged: 01/03/2003
Posts: 10538
Loc: Szczecin
Re: Nie chce odpalić [Re: wolff]
      #897061 - 28/04/2008 21:01

> Dobrze że mieszkamy na dwóch różnych końcach Polski - możemy sobie swobodnie "nawrzucać" bez jkichkolwiek
> konsekwencji siniakopodobnych.

Dla mnie mógłbyś mieszkać obok na jednym piętrze, bo takie argumenty akurat do mnie nie przemawiają.
Bez wnikania w szczegóły, ale wątpię, abyś chciał mi nabić siniaka w rzeczywistości.

Dla mnie EOT.


--------------------


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Pages: 1



Extra information
0 registered and 348515 anonymous users are browsing this forum.

Moderator:  leo 

Print Topic

Forum Permissions
      You cannot start new topics
      You cannot reply to topics
      HTML is disabled
      UBBCode is enabled

Rating:
Topic views: 7421

Rate this topic

Jump to

Powered by UBB.threads™ 6.5.5