Strona g³ówna Forum

Motoryzacyjne >> Daewoo Tico

Pages: 1 | 2 | (show all)
splice
Kolega


Reged: 09/09/2007
Posts: 386
Loc: Lublin
Re: Ustawienie LPG [Re: Anusiak]
      #876632 - 18/02/2008 13:11

> Witam .W moim tico spalanie zawsze 7.1 czy to trasa czy cykl mieszany ,zdarzało sie też od 5 do
> 9 l na 100 km .W środę wymieniłem membrany bo stare miły już kilka lat no i efekt nie za
> ciekawy będzie pewnie jakieś 7 w trasie [90 km na h ] no i jak jadę te 9 dych to pedał
> prawie w podłodze ,a śrubkę na wężu mam odkręconą na 3/4 obrotu ,a i jak odpalę na gazie
> to muszę go grzać z kilka minut bo nie ma mocy mocy ale sprawdzę czy to wina zimnego
> parownika czy np zaworków ,a plan na regulacje to odkręcenie na wężu a zakręcenie na
> parowniku i zobaczmy .


Ten plan na regulacje odkręcać na wężu a zakręć na parowniku a mnie skutkował większym spalaniem, miałem 7,4L/100km teraz mam 10L/100km.

Jak miałem kiedyś na wężu odkręcone 1/2 obrotu to spalanie miałem zawsze 6,1L i jeździł nawet dobrze, pod górkę na gazie na 4 biegu 140km/h jechał

Mi wsumie ładnie pali na gazie z pierwszego kręcenia, ładnie trzyma obroty, zaczynam się skłaniać w kierunku filtra gazu, wiem ze samochód ma instalacje od 45kkm ja nim jeżdże 10kkm, filtra gazu nie wymieniałem i nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany - to może przez to?

Jak sie samochód zachoduję po wymianie filtru gazu? Ma więcej mocy?



--------------------
Było Tico - jest Renault Laguna 1,8 :D


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Anusiak
Junior


Reged: 05/02/2007
Posts: 102
Loc: Zalesie/Warszawa/Opacz
Re: Ustawienie LPG [Re: splice]
      #876698 - 18/02/2008 16:20

Ja wyczyściłem filtr,u mnie był jeszcze o użytku mam nadzieje ,u mojego kolegi brudny filtr nie pozwalał odpalić samochód na gazie ,po zatankowaniu wyreguluje na te pół obrotu i zobaczymy .

--------------------
Zielone Tico +LPG





Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
splice
Kolega


Reged: 09/09/2007
Posts: 386
Loc: Lublin
Re: Ustawienie LPG [Re: Anusiak]
      #876771 - 18/02/2008 22:17

> Ja wyczyściłem filtr,u mnie był jeszcze o użytku mam nadzieje ,u mojego kolegi brudny filtr nie
> pozwalał odpalić samochód na gazie ,po zatankowaniu wyreguluje na te pół obrotu i
> zobaczymy .


Wczoraj ustawiłem na pół obrotu i dziś po 160km zatankowałem - wynik 5,93L na 100km (80% trasa 20% miasto) - wynik jest super, ale samochód jest zamulony 110km/h z trudem osiąga, z górki 125km/h poszedł i na tym zbastował haha chyba odrobinke mu na węzu odkręce tak z 1/10 obroty i zobaczymy jakie zmiany


--------------------
Było Tico - jest Renault Laguna 1,8 :D


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Anusiak
Junior


Reged: 05/02/2007
Posts: 102
Loc: Zalesie/Warszawa/Opacz
Re: Ustawienie LPG [Re: splice]
      #876776 - 18/02/2008 22:32

Widzę cel osiągnięty to ja tez dam te pół obrotu, ja możesz to zmierz ile wystaje śruba od parownika to ja będę miał może trochę łatwiej ,mój na 3/4 odkręconej śruby ma takie osiągi jak Twój teraz

--------------------
Zielone Tico +LPG





Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
splice
Kolega


Reged: 09/09/2007
Posts: 386
Loc: Lublin
Re: Ustawienie LPG [Re: Anusiak]
      #876880 - 19/02/2008 10:58

> Widzę cel osiągnięty to ja tez dam te pół obrotu, ja możesz to zmierz ile wystaje śruba od
> parownika to ja będę miał może trochę łatwiej ,mój na 3/4 odkręconej śruby ma takie osiągi
> jak Twój teraz

To żadne osiągi haha wysokości śruby na parowniku nie ma sensu mierzyć bo błąd pomiarowy może wynosić nawet 1 obrót śruby - tą na parowniku ustaw tak aby miał ładne obroty jałowe



--------------------
Było Tico - jest Renault Laguna 1,8 :D


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Anusiak
Junior


Reged: 05/02/2007
Posts: 102
Loc: Zalesie/Warszawa/Opacz
Re: Ustawienie LPG [Re: splice]
      #877043 - 19/02/2008 22:04

> To żadne osiągi haha wysokości śruby na parowniku nie ma sensu mierzyć bo błąd pomiarowy może
> wynosić nawet 1 obrót śruby - tą na parowniku ustaw tak aby miał ładne obroty jałowe

Śmiejesz sie a ni chcesz zmierzyć

--------------------
Zielone Tico +LPG





Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
splice
Kolega


Reged: 09/09/2007
Posts: 386
Loc: Lublin
Re: Ustawienie LPG [Re: Anusiak]
      #877053 - 19/02/2008 22:24

> Śmiejesz sie a ni chcesz zmierzyć

dobra zmierze przy okazji, ale takie mierzenie nie wiem czy bedzie miarodajne



--------------------
Było Tico - jest Renault Laguna 1,8 :D


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
czarny38
Czytelnik


Reged: 23/02/2007
Posts: 32
Loc: Zabrze
Ustawienie LPG [Re: Anusiak]
      #877777 - 22/02/2008 08:48

kiedyś korzystałem z tego opisu, to nie mój opis, znaleziony w necie:

CZĘŚĆ PRAKTYCZNA REGULACJI : Ustaw bieg jałowy - kręć śrubą regulacyjną na reduktorze tak , aby ustawić jak największe obroty - co będzie świadczyć o najlepszej palności mieszanki. Poznaj zakres wkrętu regulacyjnego ale tylko w zakresie kiedy silnik pracuje na biegu jałowym i uzyskuje najwyższe prędkości obrotowe i najwyższą kulturę pracy i ustaw wkręt reg. bardziej wykręcony dawka gazu bardziej bogata - silnik zimny będzie stabilniej pracować i będzie ciągnął od najniższych obrotów (ustawienie dawki biegu jałowego skoryguj jeszcze na zimnym silniku - po 1 min pracy) Natomiast główny układ zasilania ustaw w ten sposób że uchyl przepustnice tak aby silnik miał wyższe obroty np. 4000 prm . Tylko warunek jest jeden - to uchylenie musi być stałe , czyli najlepiej podłożyć klocek pod pedał gazu i niech go ktoś przyciska do tego klocka ale ze stała siłą , lub połóż na pedale gazu ... cegłę :-) Kiedy już obroty będą stałe - nieważne czy 4000 czy 4500 , ważne żeby były w tym zakresie , odkręcaj śrubę regulacyjną na registrze do momentu kiedy obroty przestaną rosnąć. Wtedy dawka gazu w stosunku do zasysanego powietrza będzie najbardziej palna czyli najbardziej efektywna. Jeśli dalej będzie odkręcana śruba regulacyjna na registrze to obroty powinny maleć ze względu na za bogatą mieszankę. Czyli wskazane jest ustalić wkręt regulacyjny registra na początku największych uzyskiwanych obrotów - ustawienie skorygować podczas próby drogowej. Nie przestrasz się kiedy wyjdzie na to że będziesz musiał wykręcić wkręt regulacyjny na registrze na maxa - szczególnie kiedy jest zastosowany duży mixer . Nic w przyrodzie nie ginie , żeby autko jechało trzeba dać mu pić i wcale nieprawdą jest że przykręcając mu główną dawkę gazu na registrze będzie nam mniej gazu palił. Bzdura. Ze względu na to że gaz ma 108 OKT można nieco podnieść ciśnienie sprężania i zwiększyć kąt zapłonu o jakieś 5 stopni , ale ostrożnie z tym planowaniem głowicy....wszystko zależy od tego jaki stopień sprężania ma nasz silnik jeśli 9 to możemy zdjąć do 2 mm materiału jeśli 10 to 1 mm. Zadbajmy również o to , aby nasz układ ssący zasysał jak najchłodniejsze powietrze , ale tak żeby nie wpadało ono rozpędem do rury obudowy filtra.

--------------------
N16/QG15/5D/180.000km
N15/GA14/5D/162.000km
http://www.nissan_almera.republika.pl/



Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Pages: 1 | 2 | (show all)



Extra information
0 registered and 380698 anonymous users are browsing this forum.

Moderator:  leo 

Print Topic

Forum Permissions
      You cannot start new topics
      You cannot reply to topics
      HTML is disabled
      UBBCode is enabled

Rating:
Topic views: 5249

Rate this topic

Jump to

Powered by UBB.threads™ 6.5.5