Strona g³ówna Forum

Motoryzacyjne >> Kącik Skoda

Pages: 1 | 2 | >> (show all)
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Szarpanie auta
      #395333 - 24/05/2005 12:31

Witam
Chciałem się zapytać co moze być przyczyna tego że gdy jade auto mi szarpie. Jest to odczuwalne jakbym jechał po jakiś patykach czy deskach (tak dziwnie podskakuje). Objawy te mam w szczególności na gazie (na benzynie też są ale bardzo słabe) na 5 biegu (wtedy szarpanie jest silne i częste) na 1 i 2 prawie nie szarpie, na 3 lekko, na 4 dośc lekko i troche mocniej na niskich obrotach tzn przy ok 2000. Z tego co zauważyłem to szarpanie zalezy od pedału gazu tzn od jego pozycji jak jest na 5 biegu wciśnięty na max to bardzo mocno szarpie.
Kable NW, świece, palec rozdzielacza wszystko było wymienione.
Auto było regulowane (zawory, gaźnik,zapłon)
Poza tym szarpaniem to auto wogóle nie chce mi się rozpądzać na 5 biegu (a jak już to robi to bardzo wolno) Na 4 biegu dojde do 110 i na 5 już tak pozostaje a nawet czasem spada:(

Wiem że pisałem już wcześniej taki wątek ale wtedy jakos szarpanie ustało a teraz znowu to mam

--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #395342 - 24/05/2005 12:47

> Witam
> Chciałem się zapytać co moze być przyczyna tego że gdy
> jade auto mi szarpie. Jest to odczuwalne jakbym
> jechał po jakiś patykach czy deskach (tak dziwnie
> podskakuje). Objawy te mam w szczególności na gazie
> (na benzynie też są ale bardzo słabe) na 5 biegu
> (wtedy szarpanie jest silne i częste) na 1 i 2
> prawie nie szarpie, na 3 lekko, na 4 dośc lekko i
> troche mocniej na niskich obrotach tzn przy ok
> 2000. Z tego co zauważyłem to szarpanie zalezy od
> pedału gazu tzn od jego pozycji jak jest na 5 biegu
> wciśnięty na max to bardzo mocno szarpie.
> Kable NW, świece, palec rozdzielacza wszystko było
> wymienione.
> Auto było regulowane (zawory, gaźnik,zapłon)
> Poza tym szarpaniem to auto wogóle nie chce mi się
> rozpądzać na 5 biegu (a jak już to robi to bardzo
> wolno) Na 4 biegu dojde do 110 i na 5 już tak
> pozostaje a nawet czasem spada:(
> Wiem że pisałem już wcześniej taki wątek ale wtedy jakos
> szarpanie ustało a teraz znowu to mam

- sprawdz jak wygladaja świece (kolory)
- sprawdz cisnienie w garach
- uszcelka pod glowica - nie ubywa ci wody?
- przewod podcisnieniowy do aparatu zaplonowego odlacz go na probe i zaslep i sprawdz czy szcezlny jest i dobrez podlaczony do kolektora ssacego/gaznika (zalezy od wersji fav)
- lancuch rozrzadu ile ma?
- luzy na aparacie jakies? przyznaj sie
- a dolot? szczelny? rura od cieplego powietrza sciagnieta? filtr powietrza czysty? ssanie nie zacina sie?

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT

Edited by luxik (24/05/2005 12:49)


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Barbuletis
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 908
Loc: Andrychów
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #395363 - 24/05/2005 14:03

> Witam
> Chciałem się zapytać co moze być przyczyna tego że gdy jade auto mi szarpie. Jest to odczuwalne
> jakbym jechał po jakiś patykach czy deskach (tak dziwnie podskakuje). Objawy te mam w
> szczególności na gazie (na benzynie też są ale bardzo słabe) na 5 biegu (wtedy szarpanie
> jest silne i częste) na 1 i 2 prawie nie szarpie, na 3 lekko, na 4 dośc lekko i troche
> mocniej na niskich obrotach tzn przy ok 2000. Z tego co zauważyłem to szarpanie zalezy od
> pedału gazu tzn od jego pozycji jak jest na 5 biegu wciśnięty na max to bardzo mocno
> szarpie.
> Kable NW, świece, palec rozdzielacza wszystko było wymienione.
> Auto było regulowane (zawory, gaźnik,zapłon)
> Poza tym szarpaniem to auto wogóle nie chce mi się rozpądzać na 5 biegu (a jak już to robi to
> bardzo wolno) Na 4 biegu dojde do 110 i na 5 już tak pozostaje a nawet czasem spada:(
> Wiem że pisałem już wcześniej taki wątek ale wtedy jakos szarpanie ustało a teraz znowu to mam

Ja tak miałem jak miałem oryginalną przerwę na świecach 0,7 mm po zmniejszeniu do 0,5 mm silnik ładnie wkręca na obroty, 0 szarpania; koledzy wypowiadali się że u nich nie ma problemu przy 0,7 mm ale spróbuj może u Ciebie też to pomoże.

--------------------
- jazda głównie na trasie


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #395365 - 24/05/2005 14:09

> - sprawdz jak wygladaja świece (kolory)
> - sprawdz cisnienie w garach
> - uszcelka pod glowica - nie ubywa ci wody?
> - przewod podcisnieniowy do aparatu zaplonowego odlacz go na probe i zaslep i sprawdz czy
> szcezlny jest i dobrez podlaczony do kolektora ssacego/gaznika (zalezy od wersji fav)
> - lancuch rozrzadu ile ma?
> - luzy na aparacie jakies? przyznaj sie
> - a dolot? szczelny? rura od cieplego powietrza sciagnieta? filtr powietrza czysty? ssanie nie
> zacina sie?

Rozrząd ma ok 10kkm pierścienie, uszczelka pod głowicą, plantowanie głowicy były wymieniane jakies 3 kkm
Luzy na apracie mam jaki 1-2 mm,
Co mam dokładnie zrobić z przewodem podciśnieniowym?? Odłączyc go i co??
Fitr powietrza czysty wymieniany kilkaset km temu, dolot wydaje mi się szczelny, rura ściągnieta a jak mam założona to nic nie daje
Jak mam sprawdzić ssanie? Rano się włącza
Co do swiec to później sprawdze ale mam przy sobie stare i już kiedyś czytałem w jakims wątku i doszedłem do wniosku że dobrze wyglądają


--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #395369 - 24/05/2005 14:22

> Rozrząd ma ok 10kkm pierścienie, uszczelka pod głowicą,
> plantowanie głowicy były wymieniane jakies 3 kkm
> Luzy na apracie mam jaki 1-2 mm,
**** spoko
> Co mam dokładnie zrobić z przewodem podciśnieniowym??
> Odłączyc go i co??
*** odlacz go od strony aparatu zaplonowego wyeliminuje sie wtedy niesczezlnosc tego ukladu bo czesto dzieki temu szarpie (dziurawa membrana/przewod) a przewod zaslep zeby prz niego silnik ni eciagnal lewego powietrza i przy okazji sprawdz czy nie jest popekany i dobrze osadzony z tylu gaznika (ze wzgledu na lewe powietrze)

> Fitr powietrza czysty wymieniany kilkaset km temu, dolot
> wydaje mi się szczelny, rura ściągnieta a jak mam
> założona to nic nie daje
> Jak mam sprawdzić ssanie? Rano się włącza
> Co do swiec to później sprawdze ale mam przy sobie stare
> i już kiedyś czytałem w jakims wątku i doszedłem do
> wniosku że dobrze wyglądają

*** a co do swiec jesli zmniejszysz przerwy na 5-6 (5 troche malo) i sprawdzisz i bedzi edobrze to trzeba si eczepic cewki zaplonowej

ALE ALE nie rob wszystkiego naraz bo nie znajdziesz przyczyny/wadliwego elementu. Powodzinia

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Barbuletis
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 908
Loc: Andrychów
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #395376 - 24/05/2005 14:59

> **** spoko
> *** odlacz go od strony aparatu zaplonowego wyeliminuje sie wtedy niesczezlnosc tego ukladu bo
> czesto dzieki temu szarpie (dziurawa membrana/przewod) a przewod zaslep zeby prz niego
> silnik ni eciagnal lewego powietrza i przy okazji sprawdz czy nie jest popekany i dobrze
> osadzony z tylu gaznika (ze wzgledu na lewe powietrze)
> *** a co do swiec jesli zmniejszysz przerwy na 5-6 (5 troche malo) i sprawdzisz i bedzi edobrze
> to trzeba si eczepic cewki zaplonowej
> ALE ALE nie rob wszystkiego naraz bo nie znajdziesz przyczyny/wadliwego elementu. Powodzinia


jak sprawdzić cewkę bo ja właśnie jeżdżę na 0,5 mm przerwie i jak na razie nie było problemów - 13 tyś km przejechałem i bez problemu odpalałem na gazie nawet w największe mrozy. Tyle ze na 0,7 mm autem szarpie czy jest konieczna wymiana tej cewki ? I czy jest w jakiś sposób szkodliwa taka mała przerwa ?

--------------------
- jazda głównie na trasie


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
lisos
Znajomy


Reged: 28/06/2004
Posts: 266
Loc: puławy
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #395562 - 24/05/2005 18:54

> Witam
> Chciałem się zapytać co moze być przyczyna tego że gdy jade auto mi szarpie. Jest to odczuwalne
> jakbym jechał po jakiś patykach czy deskach (tak dziwnie podskakuje). Objawy te mam w
> szczególności na gazie (na benzynie też są ale bardzo słabe) na 5 biegu (wtedy szarpanie
> jest silne i częste) na 1 i 2 prawie nie szarpie, na 3 lekko, na 4 dośc lekko i troche
> mocniej na niskich obrotach tzn przy ok 2000. Z tego co zauważyłem to szarpanie zalezy od
> pedału gazu tzn od jego pozycji jak jest na 5 biegu wciśnięty na max to bardzo mocno
> szarpie.
> Kable NW, świece, palec rozdzielacza wszystko było wymienione.
> Auto było regulowane (zawory, gaźnik,zapłon)
> Poza tym szarpaniem to auto wogóle nie chce mi się rozpądzać na 5 biegu (a jak już to robi to
> bardzo wolno) Na 4 biegu dojde do 110 i na 5 już tak pozostaje a nawet czasem spada:(
> Wiem że pisałem już wcześniej taki wątek ale wtedy jakos szarpanie ustało a teraz znowu to mam

ja proponuje powtórzyc regulacje luzu zaworów przez fachowca który ma wyczucie w palcach bo przy wytartych młoteczkach szczelinomierzem nie sprawdzi
poza tym kiedys nazywało to sie odśrodkowa regulacja wyprzedzenia zapłonu

--------------------
favorit 91LPG


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Barbuletis]
      #396444 - 25/05/2005 07:57

> jak sprawdzić cewkę bo ja właśnie jeżdżę na 0,5 mm
> przerwie i jak na razie nie było problemów - 13 tyś
> km przejechałem i bez problemu odpalałem na gazie
> nawet w największe mrozy. Tyle ze na 0,7 mm autem
> szarpie czy jest konieczna wymiana tej cewki ? I
> czy jest w jakiś sposób szkodliwa taka mała przerwa
> ?

powinna miec odopwiednia rezystancje (patrz ksiazka -bo ni epamietam ile kOM ma ja uzwojenia), gdziesz bylo na forum, po zatym nie moze sie grzac. Mialem kiedys taki objaw ze na cieplym silniku szarpalo mi auto, wystarczylo zgasic na 15 min i przez chwile bylo git - walnela cewka zaplonowa i bardzo sie grzala a po paru min znowu autem szarpalo .... przerwa powinna byc odpowiednia dla ukladu zaplonwego i jego elementow, 0,6- 0,7 mm, np w mondepo jest aaz 1,7mm

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #396796 - 25/05/2005 14:30

> powinna miec odopwiednia rezystancje (patrz ksiazka -bo ni epamietam ile kOM ma ja uzwojenia),
> gdziesz bylo na forum, po zatym nie moze sie grzac. Mialem kiedys taki objaw ze na cieplym
> silniku szarpalo mi auto, wystarczylo zgasic na 15 min i przez chwile bylo git - walnela
> cewka zaplonowa i bardzo sie grzala a po paru min znowu autem szarpalo .... przerwa powinna
> byc odpowiednia dla ukladu zaplonwego i jego elementow, 0,6- 0,7 mm, np w mondepo jest aaz
> 1,7mm

O cewce zapłonowej już było nawet ja o tym pisałem bo tez ja podejrzewałem ale jakoś to szarpanie się uspokoiło i zaniechałem wymiany.
Ją sprawdzić?? Tzn mam miernik tylko które kable sprawdzić (jestem w tym temacie zielony)??
Cewka powinna mieć z tego co mówił mechanik 3500 Om a z tego co mi powiedzieli na forum i wyczytałem w ksiązce Maliny to ok 7000+-500 dla fovorit '91 powyżej '91 3500

--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #396821 - 25/05/2005 15:07

> O cewce zapłonowej już było nawet ja o tym pisałem bo
> tez ja podejrzewałem ale jakoś to szarpanie się
> uspokoiło i zaniechałem wymiany.
> Ją sprawdzić?? Tzn mam miernik tylko które kable
> sprawdzić (jestem w tym temacie zielony)??
> Cewka powinna mieć z tego co mówił mechanik 3500 Om a z
> tego co mi powiedzieli na forum i wyczytałem w
> ksiązce Maliny to ok 7000+-500 dla fovorit '91
> powyżej '91 3500

Jest uzwojenie pierwotne i wtórne. Jedno uzwojenie jest miedzy zaciskami-konektorami n acewce 15 - 30 (nalezy bezwzglednie do pomiaru wylaczyc zaplon i odkrecic/sciagnac przynajmniej z jednego styku wszystki ekable) , a wtorne izwojeie miedzy masa a stykiem kabla WN co idzie do kopolki aparatu zaplonowego. Nie pamietam ile ktore powinno byc bo podpieram sie ksiazka w takich sprawach , za duzo roznych urzadzen naprawiam zeby pamietac wszsytkie dane

PS. niech ktos poprawia jesli sie walnalem

a najlepiej zaloz druga pozyczona cewke i sprawdz - pojezdzij troche, bo pomiar nie zawsze wykryje usterke

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT

Edited by luxik (25/05/2005 15:08)


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #396971 - 25/05/2005 19:11

> a najlepiej zaloz druga pozyczona cewke i sprawdz - pojezdzij troche, bo pomiar nie zawsze
> wykryje usterke

To że tam są jakies kabelki to wiem, ale teraz jak podłączyc miernik?? Do tych 1 końcówke do uzwojenia wtórnego a drugą do uzwojenia pierwotnego??

Jeszcze jedno pytanko czy mowa jest o cewce od aparatu zapłonowego czy o cewce która jest kolo modułu (po lewej stronie auta taka duża)


--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #397030 - 25/05/2005 20:32

> To że tam są jakies kabelki to wiem, ale teraz jak
> podłączyc miernik?? Do tych 1 końcówke do uzwojenia
> wtórnego a drugą do uzwojenia pierwotnego??
> Jeszcze jedno pytanko czy mowa jest o cewce od aparatu
> zapłonowego czy o cewce która jest kolo modułu (po
> lewej stronie auta taka duża)

cewka zaplonowa (to kolo modulu) mierzysz najpierw uzwojenie pierwotne a pozniej uzwojenie wtorne, czyli najpierw styki cewki a potem miedzy "duzym" stykiem gdzi ekabel wn i masa

Jesli rezystancja nie bedzie odpowiedala parametrom podanym w knidze to mozesz miec zwarcie miedzy zwojami i dslabsza iskra. Wyczysc dobez styki.... moze warto dac dodatkowa mase do cewki zaplonowej? bezposrednio z akumulatora do jej obudowy? ja tak mam

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
T_Y_R
Obserwator


Reged: 22/11/2004
Posts: 1043
Loc: Kraków
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #397375 - 26/05/2005 00:07

> To że tam są jakies kabelki to wiem, ale teraz jak podłączyc miernik?? Do tych 1 końcówke do
> uzwojenia wtórnego a drugą do uzwojenia pierwotnego??
> Jeszcze jedno pytanko czy mowa jest o cewce od aparatu zapłonowego czy o cewce która jest kolo
> modułu (po lewej stronie auta taka duża)

nie tak dawno pytałeś się o to samo
napisałem Ci jak mierzyć rezystancje cewki
poszukaj we wcześniejszych postach


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: T_Y_R]
      #397508 - 26/05/2005 08:16

> nie tak dawno pytałeś się o to samo
> napisałem Ci jak mierzyć rezystancje cewki
> poszukaj we wcześniejszych postach


Wiem że pytałem o to już ale patrzyłem do archiwum i nie znalazłem odpowiedzi

Poza tym cos mi wyszukiwarka nie działa tzn wpisuje swój nic wyszukiwanie po autorze wyświetla mi pierwsza strone. Daje nastąpna i pisze "Nie znaleziono żadnych wiadomości spełniających podane kryterium. Powyższy błąd moze tez być przyczyną blokady Firewalla (cookies), złej daty i czasu w komputerze, etc... "


--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
mate64
Koneserka


Reged: 05/06/2004
Posts: 5901
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #397733 - 26/05/2005 19:31

> Wiem że pytałem o to już ale patrzyłem do archiwum i nie
> znalazłem odpowiedzi
> Poza tym cos mi wyszukiwarka nie działa tzn wpisuje swój
> nic wyszukiwanie po autorze wyświetla mi pierwsza
> strone. Daje nastąpna i pisze "Nie znaleziono
> żadnych wiadomości spełniających podane kryterium.
> Powyższy błąd moze tez być przyczyną blokady
> Firewalla (cookies), złej daty i czasu w
> komputerze, etc... "

No niestety zwaliła sie przeglądarka. Zrób tak:
Wywołaj swój profil i "Pokaż wszystkie wiadomości/wątki użytkownika."


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #399300 - 28/05/2005 19:31 Attachment (80 downloads)

A wiec wlaśnie skończyłem robić pomiary
Nie wiem jak który styk jest oznaczony dlatego dołączyłem rysunek cyfry 1-8 to są nr styków

W sumie mierzyłem nie więdząc co mierze dlatego przedstawie wszystko (miernik był ustawiony na 200 Om:
Pomiary między stykami cewki:
1-2=1,3
1-3=4,1
1-4=1,9
2-3=1,7
2-4=2,8
3-4=3,7

Pomiary pomiędzy cewką i modułem:
1-5=1,6
1-6=9,0
1-8=103,5
2-5=1,9
2-6=95.3
2-8=1,2
3-5=1,2
2-6=9,0
3-8=1,6
4-6=9,0
4-8=1,9

w książce Maliny pisze:
Rezystencja uzwojenia pierwotnego powinna wynosić od 0,69 do 0,79 Ohm
a na wtórnym 6,9-8,5 kOhm.

Czy moze mi ktos powiedzieć czy cewka jest dobra czy zepsuta??

I czy to mozę byc przyczyną szarpania?? A moze zrobiłem źle pomiary (kabel WN z cewki był odłączony, przy mierzeniu cewka -> moduł kable na module były przypięte do styków, zapłon był wyłączony)??

--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
tysszek
Obserwator


Reged: 19/04/2004
Posts: 397
Loc: Bogatynia (Polska;))
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #399320 - 28/05/2005 20:19

nei wiem czy to ktos juz pisal ale ja tak mialem jak mialem walniety jeden kabel z wiezchu wygladaly elegancko i nie bylo widac nic zadnych przetarc a w nocy kiedys odpalilem i patrze a tam ... jak w czasie burzy )) wymienilem i problem znikl:)))) tak samo mial moj tata jezdzil tak pol roku bo myslal ze to co inengo az pewnego ranka jak odpalal przed samochod (bylo ciemno) zaswiecilo mu sie pod maska ))

--------------------
życie to nie bajka!


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #399874 - 29/05/2005 12:58 Attachment (76 downloads)

Czesc kolego. Musze cie zmartwic, troche zle to zrobiles

Ponizej daje ci rysunek cewki z oznaczonymi uzwojeniami i stykami.

Styk 1-15 jest to uzwojenie pierwotne (niskiego napiecia) o rezystancji ok 0,5-07 OM

Styk A-B jest to uzwojenie wtórne cewki (wysokiego napiecia) o rezystancji ok 0,6-0,8 kOM (kilo OM czyli OM x1000)

Najlepiej przd pomiarem sciagnij konektorki z zaciski "15" oraz przewod WN miedzy cewka a aparatem zapłonowym, a takze wykonuj wszsystko przy wyłączonym zapłonie.

1. Uzwoajeine pierwotne styk 1-15 miernik ustaw na OM i mała watrość np na 200
2. Uzwojenie wtorne styk kabla WN "A" -do srodka oraz styk "15" wartosc na mierniku ustaw na 20k lub wiecej lesli masz inna podzialke

pomierz i daj znac

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: tysszek]
      #399875 - 29/05/2005 13:06

> nei wiem czy to ktos juz pisal ale ja tak mialem jak
> mialem walniety jeden kabel z wiezchu wygladaly
> elegancko i nie bylo widac nic zadnych przetarc a w
> nocy kiedys odpalilem i patrze a tam ... jak w
> czasie burzy )) wymienilem i problem znikl:)))) tak
> samo mial moj tata jezdzil tak pol roku bo myslal
> ze to co inengo az pewnego ranka jak odpalal przed
> samochod (bylo ciemno) zaswiecilo mu sie pod maska
> ))

nom zgadza sie...w dzien tez mozna sprawdzic na biegu jalowym mplac kopulke i kable duza iloscia wody, jesli trzyma obroty bez zmian to dobre kable
ps.w nocy na kablach z ktorymi kupilem auto w nocy mialem 5 kabli-rurek-neonow swietlnych hehe nizly bajer tuningowy

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #400021 - 29/05/2005 19:58

> Czesc kolego. Musze cie zmartwic, troche zle to zrobiles
> Ponizej daje ci rysunek cewki z oznaczonymi uzwojeniami i stykami.
> Styk 1-15 jest to uzwojenie pierwotne (niskiego napiecia) o rezystancji ok 0,5-07 OM
> Styk A-B jest to uzwojenie wtórne cewki (wysokiego napiecia) o rezystancji ok 0,6-0,8 kOM (kilo
> OM czyli OM x1000)
> Najlepiej przd pomiarem sciagnij konektorki z zaciski "15" oraz przewod WN miedzy cewka a
> aparatem zapłonowym, a takze wykonuj wszsystko przy wyłączonym zapłonie.
> 1. Uzwoajeine pierwotne styk 1-15 miernik ustaw na OM i mała watrość np na 200
> 2. Uzwojenie wtorne styk kabla WN "A" -do srodka oraz styk "15" wartosc na mierniku ustaw na
> 20k lub wiecej lesli masz inna podzialke
> pomierz i daj znac

Wielkie dzięki za rysunek

Zrobilem pomiary wiec:
1) Między zaciskami wyszło ok 2,0 a miernik był ustawiony na 200 Om
2) 5,12 miernik ustawiony na 20kOm



--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #401776 - 30/05/2005 21:06

Przed chwilą chciałem zmierzyć opór na cewce od aparatu zapłonowego, nie bardzo wiedziałem jak więc zmierzyłem opór na 2 kablach które ida od aparatu do modułu (2 środkowe wejśćia modułu)nie wiem czy dobrze to zrobiłem ale wyszło 8.56 a mirnik był ustawiony na 20k czyli jeżeli się nie mylę 8.56 kOm czyli to jest o 1kOm za dużo. dobrze mierze i myśle?

--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #401788 - 30/05/2005 21:12

> Wielkie dzięki za rysunek
> Zrobilem pomiary wiec:
> 1) Między zaciskami wyszło ok 2,0 a miernik był
> ustawiony na 200 Om
> 2) 5,12 miernik ustawiony na 20kOm

dla pewnosci zmierzylem w 2 fav sprawne cewki plus jedna z polki. Teoria ksiazkowa troche sie rozni wszytki e3 cewki mialy wartosci:
1. uzwojenie pierwotne mialem na 3 cewkach 0,8-0,9 OM
2. uzwojenie wtorne tez identyczne 5,1-5,6 kOM

wiec wartosci ksiazkowa trzeba by skorygowac. a milem pisc ze ok 5kOM ale wolalem zajrzec do ksiazki.

no nic u ciebie uzwojenie pierwotne odbiega od normy 2-krotnie, moze to powodowac mniejsze napiecie na uzwojeniu wtornym.

Przyczyny wg mnie teraz moga byc dwie:
- walnieta cewka (za slaba iskra przy malej predkosci obrotowej silnika)
- modul zaplonowy ktory tez jet odpowiedzialny za stabilne napiecie dla cewki, jesli wanal w nim uklad stabilizacji napiecia dla cewki wtedy bedzie slabsza iskra. Mozna jescze znierzyc napieca ale lepiej ni egrzebac samemu i najlepsza proba bedzie podjechanie do kumpla ze skoda fav i podmiana cewki na probe. On niech zalozy twoja a ty jegi i testy...poznie moduly zaplonowe.

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #401806 - 30/05/2005 21:20

> Przed chwilą chciałem zmierzyć opór na cewce od aparatu
> zapłonowego, nie bardzo wiedziałem jak więc
> zmierzyłem opór na 2 kablach które ida od aparatu
> do modułu (2 środkowe wejśćia modułu)nie wiem czy
> dobrze to zrobiłem ale wyszło 8.56 a mirnik był
> ustawiony na 20k czyli jeżeli się nie mylę 8.56 kOm
> czyli to jest o 1kOm za dużo. dobrze mierze i
> myśle?

po pierwsze to nie wolno przykladac omomierza do kabli przylaczonych do urzadzen elektronicznych - taka zasada. Nallepiej sciagnij te 2 srodkowe kable o ktorych piszesz i zrob taki pomiar:
-podepnij kable miernika pod koncowki przewodu cewki aparatu i trzymajac je (albo zalozyc krokodylki) sprobuj ruszac tym calym kablem (pozaginaj go w roznych miejscach, przy konektorkach i przywejsci do aparatu itd) i sprawdzaj czy nie zmianiaja sie wskazania....bo jak kabel bedzie mial przewe to bedziemy mieli sprawce (moze sie tam trzymac na jednym wlosku heh)

--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
T_Y_R
Obserwator


Reged: 22/11/2004
Posts: 1043
Loc: Kraków
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #401897 - 30/05/2005 21:52


> 1. uzwojenie pierwotne mialem na 3 cewkach 0,8-0,9 OM
> 2. uzwojenie wtorne tez identyczne 5,1-5,6 kOM

to może zrobimy małą statystyke??
dorzucam swoje 5 groszy

1. pierwotne 0,9 Ohm
2. wtórne 4,7 KOhm


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #402004 - 30/05/2005 22:29

> po pierwsze to nie wolno przykladac omomierza do kabli przylaczonych do urzadzen elektronicznych
> - taka zasada.

Jak mierzyłem napięcie na tych kablach były one odłączone od modułu

Najgorsze jest to że nie znam nikogo kto ma Favorite,tzn znam jednego qmpla ale on jest przeważnie zbyt zajęty na takie rzeczy i może bym sie go doprosił ale to by trwalo z kilka miechów



--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki

Edited by Jezu (30/05/2005 22:31)


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
T_Y_R
Obserwator


Reged: 22/11/2004
Posts: 1043
Loc: Kraków
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #402030 - 30/05/2005 22:36

>

> Jak mierzyłem napięcie na tych kablach były one odłączone od modułu

>

> Najgorsze jest to że nie znam nikogo kto ma Favorite,tzn znam jednego qmpla ale on jest
> przeważnie zbyt zajęty na takie rzeczy i może bym sie go doprosił ale to by trwalo z kilka
> miechów



jak to nie znasz nikogo
a MY???


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: T_Y_R]
      #402034 - 30/05/2005 22:39

> jak to nie znasz nikogo
> a MY???

To może prześlesz mi cewke na maila??


--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
T_Y_R
Obserwator


Reged: 22/11/2004
Posts: 1043
Loc: Kraków
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #402039 - 30/05/2005 22:42

> To może prześlesz mi cewke na maila??

nie ma problema
ale musisz mieć pojemną skrzynke


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
luxik
Obserwator


Reged: 30/05/2004
Posts: 1590
Loc: Lublin
Re: Szarpanie auta [Re: Jezu]
      #402054 - 30/05/2005 22:58

to zrob jeszcze takei pomiary przy wlaczonym zaplonie i bez sciagania zadnych przewodow:

1. wez voltomierz i jeden z kabli miernika podlacz do klemy minusowej akumulatora a drugim zmierz napiecie na styku "15" cewki zaplonowej i dla porownania zmierz na styku "1" , gdyby nie bylo na "1" napieca to zakrec rozrusznikiem, zgas i wlacz zaplon i na nowo zmierz. Pamietaj zeby miernik ustawic na VOLTY NAPIECIE SATŁE (DC lub =)
2. zmierz omomierzem ten kabelek od aparatu o czym pisalem wyzej lub mozesz tez rrobic tak: zaplic auto i ruszac tym przewodem i zwroc uwage na to czy skacza obroty przy ruchah (uwazaj zeby cie razem z butami w pasek lkinowy nie wciagnelo hehe)
3. ostatni test: przy zgaszonym silniku sciagnij wszystkie kable ze swiec i do jednego wsadz gwozdzia lub srubokret przystaw do bloku silnika(pomocnik niech zakreci) i sprawdz czy przeskakuje iskra w odleglosci 5-10mm od bloku, jesli nie uzyskasz iskry przy takich odleglosciach to na bank problem z zaplonem - w sumie powinno sie to zrobic na poczatku heheh ale lepiej pozno niz wcale

ps. wszystkie wsowki i konektory wyczyszczone mam nadzieje i ciasno wcisniete? na module i cewce? Aha wazne jest tez zebys mial dodatkowa mase zrobiona do modulu zaplonowego od akumulatora pod srubke mocujaca modol do karoseri - to samo do ceki pod srube mocujaca do karoseri

No to do dziela kolego i zdaj raporcik co i jak


--------------------
Luxik

HISTORIA: 100 S-1974, 105 S-1981, 105 L-1986, Fav 136LS-1991, Fav LX-1994, Fav 135 LS(e)-1991,
INNE: Passat B3, Audi 100 C3, Toledo GT


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Jezu
Kumpel


Reged: 28/11/2004
Posts: 1012
Loc: Krapkowice / OPOLE
Re: Szarpanie auta [Re: luxik]
      #402188 - 31/05/2005 07:37

> ps. wszystkie wsowki i konektory wyczyszczone mam nadzieje i ciasno wcisniete? na module i
> cewce? Aha wazne jest tez zebys mial dodatkowa mase zrobiona do modulu zaplonowego od
> akumulatora pod srubke mocujaca modol do karoseri - to samo do ceki pod srube mocujaca do
> karoseri

Wszystko wsówki i konektory przeczyszczone (bez śladu korozji) i dobrze wsadzone.

Jak ta dodatkowa masa ma wyglądać?? Tzn mam póścić jakis kabelek od aku do cewki i modułu?? I z której klamy aku mam to zrobić?



--------------------
Sprzedam Fuji S5500 na gwarancji + dodatki


Post Extras: Print Post   Remind Me!   Notify Moderator  
Pages: 1 | 2 | >> (show all)



Extra information
0 registered and 106139 anonymous users are browsing this forum.

Moderator:  fav135 

Print Topic

Forum Permissions
      You cannot start new topics
      You cannot reply to topics
      HTML is disabled
      UBBCode is enabled

Rating:
Topic views: 5912

Rate this topic

Jump to

Powered by UBB.threads™ 6.5.5